Salgsvilkår for SMSnyheter.no / Rollercoaster AS
1 GENERELT
Disse salgsvilkårene gjelder alle kjøp av produkter og tjenester på www.smsnyheter.no.
Selger er Rollercoaster AS, org.nr.: 831 038 322, Nedre Måsan 15C, 1385 Asker. Epost: post@smsnyheter.no, (“Selger“). Kjøper er den personen som foretar bestillingen (“Kjøper“). Det forutsettes at Kjøper handler som privatperson (forbruker).
Ved å gjennomføre et kjøp aksepterer Kjøper disse salgsvilkårene. Salgsvilkårene vil sammen med bestillingen, opplysninger gitt i bestillingsløsningen eller på nettsiden, og bestillingsbekreftelsen utgjøre avtalegrunnlaget for kjøpet (“Avtalen“). I tillegg reguleres forbrukerkjøp bl.a. av forbrukerkjøpsloven, digitalytelsesloven, angrerettloven, markedsføringsloven, personopplysningsloven, e-handelsloven og kredittkjøpsloven. Disse lovene er tilgjengelige på https://lovdata.no/.
Kjøper må være over 18 år eller på annen måte ha fullmakt og rettslig myndighet til å inngå avtale om kjøp. Kredittkjøp og abonnement på SMS tjenester kan bare gjennomføres av personer over 18 år.
2 SMS-TJENESTEN
2.1 Abonnementsbasert nyhetstjeneste via SMS
SMS tjenesten er en abonnementstjeneste for børs og finansnyheter. Kjøper får gjennom denne tjenesten tilgang til daglige nyheter og oppdateringer fra SMSNyheter per SMS fem dager i uken. Kjøper tegner et abonnement hvor Kjøper blir trukket et fast beløp månedlig og får en SMS rundt børsåpning mandag til fredag, med mindre det er helligdag. Det tas forbehold om sykdom e.l. som ikke er mulig å planlegger for.
2.2 Tilgang til tjenesten
SMS tjenesten består av ulike pakkeløsninger som Kjøper kan velge mellom. Pakkenes innhold og priser er nærmere beskrevet på nettsiden, og bestilles der. Tilgang til SMS tjenesten gis ved at Kjøper registrerer seg som kunde og kjøper en pakke på nettsiden. Selger vil benytte kommersielt rimelige tiltak for å sørge for utsendelse av SMS hver ukedags morgen som ovenfor angitt, men det kan forekomme enkelte forsinkelser eller unnlatelser, og Selger gir ingen garanti for at slike avvik ikke kan forekomme.
2.3 Oppsigelsestid
Kjøper kan si opp SMS tjenesten når Kjøper vil, men senest 48 timer før en ny månedsperiode begynner å løpe.
3 PRIS OG BETALING
Alle priser er inkludert merverdiavgift. Totalkostnaden for kjøpet vil fremkomme før fullføring av en bestilling og inkludere alle utgifter forbundet med kjøpet.
Betaling kan etter Kjøpers eget valg skje gjennom bank- eller kredittkort, Stripe, og/eller andre tredjeparts betalingsløsninger som Selger til enhver tid tilbyr ved utsjekk.
Ved bruk av bank- eller kredittkort til produktskjøp vil kjøpesummen bli reservert på kortet ved bestilling og belastet samme dag som produktet sendes til Kjøper. Ved forsinket betaling kan Selger kreve forsinkelsesrenter i henhold til forsinkelsesrenteloven fra forfall til betaling skjer. Ved manglende betaling kan kravet etter foregående varsel bli sendt til inkasso.
4 ANGRERETT
Kjøper har i utgangspunktet 14 dagers angrerett på alle kjøp. Ved kjøp av abonnement samtykker Kjøper til at angreretten bortfaller dersom Kjøper begynner å bruke abonnementet innen utløpet av angrefristen, jf. angrerettloven § 22 c).
Angreretten forutsetter at Kjøper innen 14 dager fra mottak av leveransen (dvs. abonnementstilgang) gir Selger skriftlig melding om at angreretten gjøres gjeldende. Angrefristen anses overholdt dersom melding er sendt før utløpet av fristen.
Kjøper kan angre kjøpet ved å fylle ut angreskjemaet tilgjengelig her, eller ved å kontakte Selger på post@smsnyheter.no. Angreskjemaet sendes også til Kjøper på e-post sammen med ordrebekreftelsen.
Dersom angreretten benyttes vil Selger kreditere kjøpesummen innen 14 dager etter at angremeldingen er mottatt.
5 FORSINKELSE
Ved manglende eller forsinket levering som ikke skyldes Kjøper eller forhold på Kjøpers side, kan Kjøper i henhold til reglene i digitalytelsesloven kapittel 4 og forbrukerkjøpsloven kapittel 5 etter omstendighetene:
- holde hele eller deler av kjøpesummen tilbake (hvis den ikke allerede er betalt)
- fastholde kjøpet og kreve oppfyllelse ved at Selger gir tilgang til nettkurset eller leverer produktet
- heve Avtalen
- kreve erstatning fra Selger for tap som er lidt som følge av forsinkelsen
Kravet må rettes til Selger innen rimelig tid. Det anbefales at kravet fremsettes skriftlig, enten ved å benytte kontaktskjemaet på nettsiden eller på post@smsnyheter.no
6 MANGEL
Dersom det foreligger en mangel ved leveransen av produkt som ikke skyldes Kjøper eller forhold på Kjøpers side, kan Kjøper i henhold til reglene i digitalytelsesloven kapittel 5 og forbrukerkjøpsloven kapittel 6 etter omstendighetene:
- holde hele eller deler av kjøpesummen tilbake (hvis den ikke allerede er betalt)
- kreve retting eller omlevering
- kreve prisavslag dersom Selger ikke foretar retting eller omlevering
- heve Avtalen dersom mangelen ikke er uvesentlig
- kreve erstatning fra Selger for tap som er lidt som følge av mangelen
Krav som følge av en mangel ved sms-tjeneste kan tapes etter alminnelige regler om passivitet dersom Kjøper venter så lenge med å gi selger melding om kravet av det ville virke illojalt overfor leverandøren å gjøre det gjeldende eller dersom kravet er foreldet etter foreldelsesloven.
Det anbefales at reklamasjon og krav som følge av mangel fremsettes skriftlig, enten ved å benytte kontaktskjemaet på nettsiden eller på post@smsnyheter.no Selger vil deretter bistå Kjøper videre med reklamasjonen og tilbakebetaling av kjøpesum eller prisavslag, der det er aktuelt.
7 PERSONOPPLYSNINGER
Selger har rett til å behandle Kjøpers personopplysninger i den utstrekning det er nødvendig for å gjennomføre Avtalen. Dette kan etter omstendighetene typisk omfatte opplysninger om navn, epostadresse, telefonnummer, betalingsopplysninger, postadresse/leveringsadresse og/eller andre relevante opplysninger Kjøper oppgir til Selger.
Kjøperens personopplysninger vil kun bli utlevert til andre hvis det er nødvendig for at Selger skal få gjennomført Avtalen, eller i lovbestemte tilfelle. For eksempel videreformidles opplysninger til Selgers betalingsleverandør for å kunne gjennomføre betalingen.
Nærmere informasjon om Selgers behandling av Kjøpers personopplysninger er inntatt i Selgers personvernerklæring tilgjengelig her [lenke].
8 TVISTER OG KONFLIKTLØSNING
Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet.
Kjøperen kan ta kontakt med Forbrukertilsynet for mekling. Forbrukertilsynet er tilgjengelig på www.forbrukertilsynet.no.
Kjøper kan også inngi klage til forbrukerrådet. Forbrukerrådet er et statlig forvaltningsorgan som veileder forbrukere og megler i tvist mellom forbruker og næringsdrivende. Forbrukerrådet er tilgjengelig på www.forbrukerraadet.no.
Tvister som ikke kan løses i minnelighet kan henvises til behandling ved de alminnelige domstoler med Vestfold tingrett som verneting.